Style Sampler

Layout Style

Patterns for Boxed Mode

Backgrounds for Boxed Mode

All fields are required.

Close Appointment form

Psychoterapeuta Poznań radzi, jak nie dać się jesiennej depresji.

  • Home
  • Psychoterapeuta Poznań radzi, jak nie dać się jesiennej depresji.
Psychoterapeuta Poznań radzi, jak nie dać się jesiennej depresji.

No Comments

Jesień i zima to dla wielu czas, który najchętniej wykreśliliby z kalendarza. Zaczyna brakować słońca, dni staja się coraz krótsze, temperatura jest z dnia na dzień niższa, a do tego często jest szaro, mokro i ponuro. To idealne podłoże dla depresji sezonowej, która dotyka coraz więcej osób. Psychoterapeuta Poznań dodaje, że objawia się ona chronicznym zmęczeniem, sennością i brakiem motywacji.

Jesienny smutek – z czego się bierze?

Sezonowa choroba afektywna (SAD ‒ seasonal affective disorder ), jak nazwano sezonową depresję, jest czymś jak najbardziej naturalnym. Naukowcy udowodnili ścisły związek depresji z mniejszą ilością słońca. Światło słoneczne ma ogromny wpływ na ludzki organizm – synchronizuje nasz biologiczny rytm, wpływa na przyswajanie niektórych hormonów i witamin, a także temperaturę ciała. Na skutek jego braku pojawia się bezgraniczne uczucie przygnębienia i smutku, ciągła ochota na sen, wahania nastroju, czy wzrost apetytu. Psycholog Poznań dodaje,że dodatkowo u kobiet wpływa na nasilenie się objawów napięcia miesiączkowego oraz zmniejszenia libido.

Zamiast brać tabletki, wyjdź na spacer!

Leczenie depresji sezonowej wcale nie jest trudne, podkreśla psychoterapeuta Poznań. Można oczywiście sięgnąć po medykamenty, ale zawsze warto spróbować najpierw innych, prostych metod. Kiedy poczujemy, ze obniża nam się nastrój, warto zrobić coś miłego dla siebie – pójść do kina, wybrać się na wycieczkę, czy nawet kupić sobie coś, co sprawi nam radość. Ponadto w walce z depresją może pomóc:

  • zdrowa dieta – nasze potrawy powinny być bogate w witaminy i mikroelementy, owoce i warzywa
  • aktywność fizyczna – uprawianie sportów wpływa nie tylko na lepsze samopoczucie, utrzymanie prawidłowej masy ciała, ale także na produkcję hormonu szczęścia
  • więcej światła – co najmniej 30 minut o poranku przeznacz na spacer, marsz lub jogging. Połączysz dwa w jednym ‒ terapeutyczną moc ruchu z niezbędną dawką dziennego światła,
  • efektywny, zdrowy sen – chodzenie do łóżka o tej samej porze oraz wstawanie o podobnej godzinie może się okazać zbawienne
  • dobre towarzystwo – warto wybierać osoby, które tryskają radością i energią, są nastawione pozytywnie do świata

Psychoterapia Poznań da Ci profesjonalne wsparcie

Jeśli jednak czujesz, że wszystkie te sposoby zawiodły, a przygnębienie i smutek Cie nie opuszczają, warto poprosić o pomoc specjalistę. Psychoterapeuta Poznań jest dobrym słuchaczem i umie przedstawić każdy Twój problem w innym świetle. Już sama możliwość „wygadania się’” może przynieść ulgę. Warto również wybrać się na jakieś zajęcia grupowe: jogę, taniec lub kółka zainteresowań. Spotkania z innymi ludźmi zapobiegają depresji.

W naszym Ośrodku Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic pomagamy pacjentom wydostać się z otchłani depresji, nie tylko sezonowej. Wspieramy również leczenie uzależnień, a także próbujemy naprawić relacje między partnerami i małżonkami. W zakresie naszych kompetencji znajduje się również psychoterapia młodzieży Poznań oraz psychoterapia dzieci Poznań. Zapraszamy do kontaktu wszystkich, którzy czują,że potrzebują pomocy. Zadzwoń do nas i umów się na wizytę jeszcze dziś! W tym przypadku czas, to Twój przeciwnik.

  • Share This

About the author

Submit a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>