Style Sampler

Layout Style

Patterns for Boxed Mode

Backgrounds for Boxed Mode

All fields are required.

Close Appointment form

      Trudności młodzieży w relacjach z rówieśnikami w szkole – psychoterapia Poznań radzi

      • Home
      • Trudności młodzieży w relacjach z rówieśnikami w szkole – psychoterapia Poznań radzi
      Trudności młodzieży w relacjach z rówieśnikami w szkole – psychoterapia Poznań radzi

      No Comments

      Początek roku szkolnego to powrót ogromnej rzeszy uczniów do placówek szkolnych i odnowienie kontaktu z rówieśnikami. Jednak nie dla wszystkich młodych osób, szkolny „comeback” przebiega z entuzjazmem. Obecnie coraz więcej nastolatków boryka się z różnorodnymi problemami związanymi ze szkolnym życiem wśród innych uczniów. Czy da się temu zapobiec i szybko rozwiązać pojawiające się trudności? Psychoterapia Poznań podpowiada.

      Trudności w relacjach ze szkolnymi kolegami/koleżankami

      Problemy relacji między rówieśnikami w placówkach szkolnych to „bolączka” obecnych czasów. Psycholog Poznań przypomina, że ich repertuar jest bardzo zróżnicowany. Od częstych i gwałtownych napadów złości wobec innych osób, a przez to konfliktów z nimi, poprzez milczenie i izolację, aż do trudności w nawiązywaniu nowych znajomości. Czasami też mamy do czynienia z łamaniem przez uczniów przyjętych norm społecznych.

      Przyczyny nieprawidłowych relacji rówieśniczych – psychoterapia Poznań podpowiada

      Podwalinami niepoprawnych kontaktów między dziećmi w placówce szkolnej, jest przede wszystkim fizyczna i psychiczna przemoc, mobbing, jak również wyśmiewanie, doznawane od innych współtowarzyszy. Klasa lub grupa najpopularniejszych uczniów wybiera sobie tzw. „kozła ofiarnego”, który jest obiektem drwin, staje się odizolowany – rówieśnicy nie dopuszczają go do wspólnych działań, upokarzając na każdym kroku. Uczniem, który jest poddawany takim niekorzystnym oddziaływaniom jest często klasowy wzorowy prymus, nieśmiały nastolatek bądź uczeń z gorszą sytuacją materialną w rodzinie. Psycholog Poznań uczula, że grupa rówieśnicza to główna podwalina w kształtowaniu się tożsamości i osobowości młodego człowieka. Z tego powodu szkolny mobbing i wynikające z nich nieprawidłowe kontakty społeczne, to sytuacja, w której skompensowane działania na linii nauczyciel – rodzic- psycholog są niezwykle istotne, aby móc z niej wybrnąć z pozytywnym efektem.

      Psychoterapia młodzieży – nie obawiaj się zwrócić o pomoc

      W momencie, gdy podstawowe oddziaływania prawnych opiekunów, kadry pedagogicznej i szkolnego psychologa nie dają oczekiwanych rezultatów, należy znaleźć inną drogę pomocy. Niewątpliwie jest nią psychoterapia młodzieży. Polega ona na przeanalizowaniu przez psychoterapeutę sposobów funkcjonowania społecznego pacjenta, poprzez stworzenie odpowiedniej atmosfery i relacji terapeutycznej. W ten sposób specjalista poznaje specyfikę więzi z innymi uczniami. Sama terapia dąży do wykształcenia w nastolatku nowego doświadczenia interpersonalnego oraz poprawę emocjonalnego i społecznego funkcjonowania w szkolnej zbiorowości.

      Nie bagatelizuj sprawy! Działaj!

      Drogi rodzicu! Drogi nauczycielu! Jeżeli zauważyłeś niepokojące zachowanie Twojego dziecka/podopiecznego, które nie jest jednorazowym „wybrykiem” młodzieńczych lat, szukaj pomocy! Specjaliści z Ośrodka Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic zrobią wszystko, aby skutecznie pomóc młodzieży z ich szkolnymi problemami. Psychoterapia młodzieży niech nie będzie tematem tabu.

      • Share This

      About the author

      Submit a comment

      Your email address will not be published. Required fields are marked *

      Leave a Reply

      You may use these HTML tags and attributes:

      <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>